Penting:
SETIAP TRANSAKSI (KECUALI TAMBAH MODAL) MESTI DIHANTAR KE SERVER. BAGI TUJUAN PENJIMATAN KOS ANDA SEBAGAI PENJUAL, KETIGA-TIGA RANGKAIAN CELCOM, MAXIS DAN DIGI DISEDIAKAN SEPERTI BERIKUT:
CELCOM: | 013-964 0643 | 019-452 4500 | 019-451 0243 | 014-811 4959 |
MAXIS: | 017-920 4042 | 017-257 8879 | ||
DIGI: | 010-909 8520 | |||
YAHOO!: | ZMMOBILE68 |
SET NOMBOR YANG SAMA RANGKAIAN DENGAN ANDA SEBAGAI 8PAX/TEMAN20 ATAU ACTIV10 ATAU F&F. HANTAR SETIAP TRANSAKSI KE NOMBOR SERVER MENGIKUT RANGKAIAN ANDA SELAKU PENJUAL, BUKAN MENGIKUT RANGKAIAN PEMBELI.
LIHAT INDEKS DI BAWAH UNTUK MEMUDAHKAN PENCARIAN FORMAT TRANSAKSI.
1: Aturan Akaun Sendiri
2: MAKLUMAT AKAUN / LAPORAN HARIAN
3: Transaksi Jualan
FORMAT: KODNILAI<TITIK>NOPELANGGAN<TITIK>PIN
CONTOH: C3.0139876543.1234
CAJ SERVER: RM0.00 (RM0.01 CAJ LAPORAN JIKA GAGAL, YM TIADA CAJ)
OUTPUTBERJAYA NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, NOMBOR SIRI, KOS DIKENAKAN, BAKI SEMASACONTOH: TRX #123456, BERJAYA, SN/REF:123456789ABCDE, HRG: 9.500, BAKI RM20.500
OUTPUT GAGAL NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, SEBAB GAGALCONTOH: TRX #123456, GAGAL, INVALID STATUSTINDAKAN: SEMAK NOMBOR PELANGGAN, CUBA SEMULA HINGGA BERJAYA
PANTANG LARANG ELAKKAN TOPUP NOMBOR YANG SAMA DALAM TEMPOH KURANG 10 MINIT
CELCOM C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, C10 ... C198, C199, C200
HURUF C MEWAKILI CELCOM, ANGKA MEWAKILI JUMLAH.
MAXIS M3, M4, M5, M6, M7, M8, M9, M10 ... M198, M199, M200
HURUF M MEWAKILI MAXIS, ANGKA MEWAKILI JUMLAH.
DIGI D5, D6, D7, D8, D9, D10 ... D198, D199, D200
HURUF D MEWAKILI DIGI, ANGKA MEWAKILI JUMLAH.
JIKA GAGAL, SILA PESAN DIGI PIN KEMUDIAN SERAHKAN PIN 16-DIGIT TERSEBUT KEPADA PELANGGAN. KOD DITERIMA ADALAH DP5, DP10 & DP30 SAHAJA.
FORMAT KODNILAI<TITIK>NOPELANGGAN<KOMA> KODNILAI<TITIK>NOPELANGGAN<KOMA> ...SAMPAI HABIS... <TITIK>PIN
CONTOH C3.0139876543, M3.0129876543, D5.0169876543, DP10.0169876543, IT10.096543210.1234
CAJ SERVER RM0.00 (RM0.01 CAJ LAPORAN JIKA GAGAL, YM TIADA CAJ)
OUTPUT BERJAYA NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, NOMBOR SIRI, KOS DIKENAKAN, BAKI SEMASACONTOH: TRX #123456, BERJAYA, SN/REF:123456789ABCDE, HRG: 9.500, BAKI RM20.500
OUTPUT GAGAL NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, SEBAB GAGALCONTOH: TRX #123456, GAGAL, INVALID STATUSTINDAKAN: SEMAK NOMBOR PELANGGAN, CUBA SEMULA HINGGA BERJAYA
PANTANG LARANG SAMA SEPERTI DI ATASTAMBAHAN: JANGAN TOPUP NOMBOR YANG SAMA DALAM SATU SMS
ARAHAN 1. BANK-IN/TRANSFER SEJUMLAH MODAL KE MANA-MANA AKAUN BERIKUT:- MAYBANK
5130-1403-4261 (513014034261)
IBCT ENTERPRISE
- CIMB
1301-0000-7381-02 (13010000738102)
IBCT ENTERPRISE
2. SMS BUTIRAN PEMBAYARAN KE 014-818 6582 SEJURUS SELEPAS BANK-IN/TRANSFER.
FORMAT ID<JARAK>NAMA BANK<JARAK>AMAUN DIMASUKKAN<JARAK>MASA
CONTOH N0381 MAYBANK RM100 23:39:30
CAJ SERVER - TIADA -
CATATAN HANTAR SMS MENGIKUT FORMAT KE 014-818 6582 SELEPAS BANK-IN, DENGAN KADAR SEGERA! BERI TEMPOH SEHINGGA 2 JAM SEBAIK SMS DIHANTAR. HANTAR SEMULA SMS YANG SAMA JIKA TIADA RESPON SELEPAS TEMPOH TERSEBUT.
PANTANG BANK-IN/TRANSFER HARI INI, SMS KEESOKAN HARINYA - AMALAN SEBEGINI TIDAK AKAN DILAYAN!
FORMAT:
KODNILAI<TITIK>NOPELANGGAN<TITIK>PIN
CONTOH:
C3.0139876543.1234
RM0.00 (RM0.01 CAJ LAPORAN JIKA GAGAL, YM TIADA CAJ)
OUTPUTBERJAYA
NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, NOMBOR SIRI, KOS DIKENAKAN, BAKI SEMASA
CONTOH: TRX #123456, BERJAYA, SN/REF:123456789ABCDE, HRG: 9.500, BAKI RM20.500
OUTPUT GAGAL
NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, SEBAB GAGAL
CONTOH: TRX #123456, GAGAL, INVALID STATUS
TINDAKAN: SEMAK NOMBOR PELANGGAN, CUBA SEMULA HINGGA BERJAYA
PANTANG LARANG
ELAKKAN TOPUP NOMBOR YANG SAMA DALAM TEMPOH KURANG 10 MINIT
CELCOM | C3, C4, C5, C6, C7, C8, C9, C10 ... C198, C199, C200 HURUF C MEWAKILI CELCOM, ANGKA MEWAKILI JUMLAH. |
MAXIS | M3, M4, M5, M6, M7, M8, M9, M10 ... M198, M199, M200 HURUF M MEWAKILI MAXIS, ANGKA MEWAKILI JUMLAH. |
DIGI | D5, D6, D7, D8, D9, D10 ... D198, D199, D200 HURUF D MEWAKILI DIGI, ANGKA MEWAKILI JUMLAH. JIKA GAGAL, SILA PESAN DIGI PIN KEMUDIAN SERAHKAN PIN 16-DIGIT TERSEBUT KEPADA PELANGGAN. KOD DITERIMA ADALAH DP5, DP10 & DP30 SAHAJA. |
FORMAT
KODNILAI<TITIK>NOPELANGGAN<KOMA> KODNILAI<TITIK>NOPELANGGAN<KOMA> ...SAMPAI HABIS... <TITIK>PIN
CONTOH
C3.0139876543, M3.0129876543, D5.0169876543, DP10.0169876543, IT10.096543210.1234
RM0.00 (RM0.01 CAJ LAPORAN JIKA GAGAL, YM TIADA CAJ)
OUTPUT BERJAYA
NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, NOMBOR SIRI, KOS DIKENAKAN, BAKI SEMASA
CONTOH: TRX #123456, BERJAYA, SN/REF:123456789ABCDE, HRG: 9.500, BAKI RM20.500
OUTPUT GAGAL
NOMBOR TRANSAKSI, STATUS, SEBAB GAGAL
CONTOH: TRX #123456, GAGAL, INVALID STATUS
TINDAKAN: SEMAK NOMBOR PELANGGAN, CUBA SEMULA HINGGA BERJAYA
PANTANG LARANG
SAMA SEPERTI DI ATAS
TAMBAHAN: JANGAN TOPUP NOMBOR YANG SAMA DALAM SATU SMS
ARAHAN
1. BANK-IN/TRANSFER SEJUMLAH MODAL KE MANA-MANA AKAUN BERIKUT:
- MAYBANK
5130-1403-4261 (513014034261)
IBCT ENTERPRISE - CIMB
1301-0000-7381-02 (13010000738102)
IBCT ENTERPRISE
2. SMS BUTIRAN PEMBAYARAN KE 014-818 6582 SEJURUS SELEPAS BANK-IN/TRANSFER.
FORMAT
ID<JARAK>NAMA BANK<JARAK>AMAUN DIMASUKKAN<JARAK>MASA
CONTOH
N0381 MAYBANK RM100 23:39:30
- TIADA -
CATATAN
HANTAR SMS MENGIKUT FORMAT KE 014-818 6582 SELEPAS BANK-IN, DENGAN KADAR SEGERA! BERI TEMPOH SEHINGGA 2 JAM SEBAIK SMS DIHANTAR. HANTAR SEMULA SMS YANG SAMA JIKA TIADA RESPON SELEPAS TEMPOH TERSEBUT.
PANTANG
BANK-IN/TRANSFER HARI INI, SMS KEESOKAN HARINYA - AMALAN SEBEGINI TIDAK AKAN DILAYAN!
No comments:
Post a Comment